Selasa, 2 Disember 2008

DIA AJAIB

Firman Tuhan berkata bahawa DIA ALLAH kita sentiasa bertindak dalam keadaan yang tidak pernah terfikir oleh fikiran manusia (maaf..saya tidak sempat mencari teks ini). Sejak saya dipanggil di ladang Tuhan..saya telah menyaksikan keajaiban pekerjaanNya. Terkini berlaku semasa trip misi jelajah semenanjung oleh PCS Pekan Pitas 19-27 November lalu. Peserta seramai 16 orang membayar RM500 (tiket pergi balik) dan RM500 untuk kos makan, bas, teksi, pas masuk dan ucap syukur. Di lihat dari segi mata kasar..kos RM500 ini tidak mencukupi untuk perjalanan selama 9 hari, bermula dari Johor dan berakhir di Penang. Kami melawat Johor Bahru, Melaka (PCS Melaka), PCS Seremban, Shah Alam/KL (3 malam), Ipoh, Penang, Langkawi. Namun Tuhan bekerja dengan cara yang ajaib dengan menyediakan beberapa peribadi yang sudi menolong kami menyediakan pengangkutan dan penginapan dengan percuma. Penginapan dan pengangkutan di Shah Alam (3 malam), penginapan di Penang (3 malam) Tuhan sediakan dengan PERCUMA. Justeru kami dapat menjimatkan kos hampir RM2000 sehingga kami mampu memberikan ucapan syukur RM200 di PCS Melaka, RM150 untuk gembala PCS Shah Alam, membeli keyboard dan peralatan muzik/rebaba/p.a system untuk gereja.
Sebenarnya kami telah lama berdoa untuk mendapatkan sebuah keyboard baru gereja dan kami tidak pernah menyangka bahawa Tuhan menolong kami dengan cara begini. Semua peserta dengan hati terbuka bersetuju dengan semua pembelian ini dan memperlihatkan kepuasan dapat memberikan 'ole-ole' untuk jemaat terlebih memberi untuk Tuhan. Secara terbuka saya katakan di sini bahawa ada di kalangan peserta yang bukan mampu sangat dan ada juga yang belum terbuka sangat dalam hal memberi. Ringkasnya untuk mendapatkan wang mereka sebagai derma bukan mudah. Namun melalui trip ini, Tuhan bekerja dalam hati mereka untuk menyumbang untuk Tuhan.
Puji Tuhan dengan segala kebaikan dan keajaiban pekerjaanNya. Sesungguhnnya karnival Krismas kami tahun ini pasti bertambah ceria dengan penambahan peralatan muzik, rebana, mikrofon dan lain-lain. DIA AJAIB...KARYANYA BARU SETIAP HARI !

Tiada ulasan: