Ahad, 14 Disember 2008

PENYELIDIKAN DAN PEMBANGUNAN DI PCS

Dalam EXCO saya bersama Pdt.Christopher dipertanggungjawabkan dalam bidang R & D yang meliputi unit Theologi, Biasiswa, Sumber Manusia, Muzik, Pusat Pembangunan Wanita (di Tinangol), Pembangunan Web Site dan Penterjemahan. Sekarang ini unit R & D sedang bertungkus lumus menyiapkan analisa data kajian bancian & persepsi umum PCS. Sebagai makluman, kajian ini telah berlangsung 2 bulan lamanya di seluruh PCS. Sepatutnya team kami sudah selesai tetapi 'kecuaian dan sikap sambil lewa' sebahagian jemaat/parokhi yang lambat bertindak menyebabkan kelewatan dan jangkaan masa kami tersasar beberapa minggu. Apa pun setakat ini 70% sudah selesai dan menampakkan potensi yang sihat di mana sekali imbas saya perhatikan majoriti jemaat rindukan pembaharuan. Saya akan paparkan secara rasmi dalam blog ini apabila keputusan rasmi kajian ini telah disahkan oleh EXCO. Kesempatan ini saya merakamkan rasa bangga dan terima kasih kepada team R & D PCS yang bertungkus lumus dan mengorbankan segalanya demi Tuhan dan PCS. Juga kepada YB Max yang sudi meminjamkan ruang rumahnya untuk team saya berkampung menjalankan analisa.

Tiada ulasan: